Tuesday, May 9

KAPTEN TERMUDA LRT @MyRapidKL Nur Aina Asmida


Berjaya pada usia yang muda bukanlah penghalang bagi mereka yang mempunyai minat yang mendalam kepada industri Rel di Malaysia. Prasarana Malaysia Berhad adalah pengendali pengangkutan awam terbesar di Malaysia membuka peluang kepada mana-mana individu yang mempunyai komitmen yang tinggi untuk berjaya tidak kira anda lelaki atau pun wanita. Bermula dengan minat akhirnya gadis dari Sekincan Selangor ini berjaya menjadi Kapten LRT termuda di LRT Rapid KL. Semangat serta komitmen pada tugasan yang telah diamanahkan telah mendapat perhatian Datuk Seri Azmi Aziz CEO Prasarana.


Saya Nur Aina Asmida bt Jamaliddin, berumur 21 tahun. Saya berasal dari kampung pasir panjang, sekinchan selangor.
Saya merupakan anak sulung dari 5 orang adik beradik. Sebelum saya mula bekerja di Rapid Rail, saya bekerja di sebuah kedai menjual fast food di ampang. Saya bekerja di kedai tersebut selama 4 bulan. Selama saya bekerja di situ, saya akan menggunakan public transport iaitu LRT dari Maluri ke Ampang setiap hari.
Bermula dari situ, saya berminat untuk tahu tentang train. Saya berminat untuk tahu macam mana cara nak pandu dalam masa yang sama, mengendali penumpang2 yang menaiki train. Dari kecil saya memang sudah terbiasa melakukan kerja2 yang agak lasak.
Saya suka mencuba sesuatu yang baru. Saya suka mencuba kerja yang lelaki boleh buat. Bila saya tengok ada pemandu perempuan memandu train, saya terus terdetik dan berminat untuk mencuba kerja ini.
Saya bersekolah di sek.keb.sg limau (sekolah rendah), smk sg besar (sekolah menengah).
Pada mula nya keluarga saya tak membenarkan saya untuk bekerja sebagai pemandu train ini kerana kerja yang agak merbahaya dan mencabar. 
Tetapi selepas saya bertanya tentang syarikat prasarana, saya bertanya tentang macam mana kerja di rapid rail, keluarga saya membenarkan saya bekerja di sini kerana mereka tahu kerja ini ada satu pekerjaan yang bagus. 
Selepas itu saya memberanikan diri untuk saya menghantar resume dengan harapan saya mendapat kerja ini kerana saya tidak begitu yakin saya dapat kerja ini seaawal usia saya. Alhamdulillah akhirya saya dapat. Saya berterima kasih kepada keluarga saya kerana menyokong saya, rakan2 dan juga orang sekeliling saya.

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive