Friday, June 29

STACY PILIH AKIM?


Meskipun bintang Akademi Fantasia 7 (AF7), Akim Ahmad tidak pernah mengaku dirinya sedang dilamun cinta bersama penyanyi, Stacy, namun mereka tetap menjadi pilihan untuk bekerjasama.


Terbaru, menerusi album sulungnya yang berjudul Akim Ahmad turut memuatkan sebuah lagu duet dengan Stacy berjudul Kembali.

Kali kedua berkolobarasi dengan Stacy, Akim Ahmad akui selesa digandingkan apatah lagi bekerjasama di dalam lagu yang begitu istimewa buatnya.

"Saya akui selesa dan mudah apabila bekerjasama dengan Stacy kerana dia memahami apa yang yang saya mahu dan suka.

"Lagipun sebelum ini kami pernah berkolaborasi. Tetapi ketika itu kami membawakan lagu rancak dan semua sedia maklum lagu rancak dah jadi identiti Stacy.

"Kini saya cuba dengan lagu balada. Apabila saya beritahu mengenai lagu ini dia terus berminat dan bersetuju untuk berduet bersama," katanya selepas pelancaran album Akim Ahmad di Restoran No Black Tie, petang semalam.

Selain Kembali, Akim turut mengembangkan bakatnya dalam penulisan lagu untuk mencipta sebuah lagi lagu berjudul Menunggu.

Album Akim Ahmad mengandungi sepuluh buah lagu yang terdiri daripada tujuh buah lagu baru.

Manakal tiga buah lagu lagi merupakan single popularnya yang dibawakan kembali dalam bentuk akustik.

Mengulas lanjut mengenai lagu ciptaanya, Kembali, Akim akui dia langsung tidak terbayangkan Stacy.

Sebaliknya menulis mengikut kisah rumah tangga orang lain yang pernah didengar.

"Lagu ini merupakan lagu tambahan yang diminta oleh produser album saya.

"Kiranya lagu Kembali adalah lagu yang saya cipta dalam saat-saat akhir.

"Nasib baik juga, Stacy sudi berduet dalam lagu yang dimuatkan untuk album saya ini," jelasnya lagi.

Selain Stacy, Akim turut memilih Fiq Mentor untuk berduet sebuah lagu berjudul Mesti Ada Cinta.

Sementara itu, Akim yang akui dirinya masih solo berkata hidupnya masih muda untuk memikirkan sola cinta dan hanya berhasrat untuk berkahwin ketika usianya mencecah 25 tahun.

"Saya tidak terfikir soal cinta sekarang ini. Lagipun saya masih muda dan sebagai lelaki pelbagai impian ingin saya realisasikan terlebih dahulu seperti memiliki kereta, rumah dan aset lain untuk masa hadapan saya dan bakal isteri kelak.

"Tambahan pula, kerjaya nyanyian saya baru stabil dan saya ingin memberi fokus terhadap perkara itu terlebih dahulu,"tambahnya lagi..MURAI

No comments:

Followers

My Blog List

PENAFIAN

Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi mkp.mkp tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.berkongsi maklumat dengan webmasterMKP@gmail.com

Blog Archive